Hva er kristendom?

Svar:

Kristendom er å tro på det som Bibelen forteller. Om en Gud som skapte en fullkommen verden, men menneskene ødela det fullkomne ved å være ulydige mot sin Skaper. Forholdet til Gud ble ødelagt når synden kom inn i verden, og hele skaperverket ble preget av syndens følger. All sykdom og smerte er en følge av synden. Men Gud har gitt menneskene en ny mulighet til å oppleve en fullkommen verden. Han sendte Jesus til jorden som et menneske, Han levde et fullkomment liv, så døde Han for all verdens synd. Han sonet alt det gale som vi mennesker har gjort og kommer til å gjøre.