Kirken satser på Arendalsuka

Den norske kirke ønsker å markere seg under Arendalsuka, Norges største mønstring for samfunnsspørsmål og politikk. Et av hovedarrangementene under mønstringen handler om reformasjonens betydning for samfunnet. Arendalsuka starter mandag 14. august.

Kirken satser på Arendalsuka

Her er en kort oversikt over programposter der Den norske kirke står som arrangør/medarrangør:

Jakob - veien hjem er lang Tirsdag 15/8 kl. 17:30, Trefoldighetskirken: Helga Samset (forteller) og Jonas Kilmork Vemøy (trompet).

Torungen Swingkapell, konsert: Tirsdag 15/8, kl. 21.30 i Trefoldighetskirken.

"Med tro som verb" Onsdag 16/8 kl. 19.00, Trefoldighetskirken: Ivar Skippervold og fader Christoforos Schuff samtaler om troens betydning for deres samfunnsengasjement.  De er begge aktive musikere og prester, samt vinnere av Brobyggerprisen.

Kveldsmesse Onsdag 16/8 kl. 22:00, Trefoldighetskirken. Preken ved biskop Halvor Nordhaug og musikk ved Trygve Skaug og Tim Harry Blomberg.

"Hvor kristent skal Norge være?" Torsdag 17/8 kl. 19:00 , Barbu kirke, v/ Halvor Nordhaug. Barbu kantori deltar.

Dialogmøte: «Tro og livssyn i morgendagens Norge»Fredag 18/8 kl.14:00, Trefoldighetskirken

500 år siden reformasjonen - hva har det betydd?Lørdag 19/8 kl. 11:00, Arendal kultur- og rådhus, ved mytolog og forfatter Terje Nordby og idehistoriker Bente Engelsen (UiB). «Lutherjazz» v/pastor Wangs Quintet. Programmet ledes av Kirkerådsleder Kristin Gunleiksrud Raaum. Dette er et av hovedarrangementene for Arendalsuka 2017.

Stand: Den norske kirke er til stede med stand under hele Arendalsuka.

Se fullstendig program i lenken under.