#øktoppslutning

Vil du og din menighet/fellesråd/team jobbe strategisk med sosiale medier? Ønsker du og din menighet å øke oppslutning på noen konkrete tiltak i trosopplæringen, gudstjenester eller til dåp? Bli med på prosjektet #øktoppslutning i regi av Astrid Valen Utvik i samarbeid med Borg bispedømmeråds Kommunikasjonsløftet.

#øktoppslutning

Målet med prosjektet er å jobbe strategisk og målrettet for å øke oppslutning på helt konkrete tiltak/arrangementer ved hjelp av sosiale medier. Det kan være faceboook og/eller instagram.

Deltakerne forplikter seg til:

  • å sette seg ett eller to konkrete mål knyttet til dåp eller trosopplæring som skal nås i løpet av 2021
  • å stille med en hovedkontakt som er ansvarlig for prosessen lokalt og som vil være i kontakt med Astrid Valen Utvik for veiledning og støtte.
  • delta i prosjektet i hele 2021 med minst fire personer- gjerne et nettverk lokalt som kan ta erfaringer og kunnskap videre. Alle disse må delta på 4 workshoper.
  • å delta på 4 workshoper (se dato og innhold under) i 2021.
  • å ta imot veiledning fra Astrid Valen Utvik og gjøre arbeid mellom workshopene
  • å evaluere resultater og erfaringer senest 15.januar 2022 i en kort rapport til Borg bispedømmeråd.

 

Borg bispedømmeråd i regi av Kommunikasjonsløftet tilbyr kostnadsfritt for prosjektdeltagere:

  • Direkte veiledning og oppfølgning gjennom 2021 fra en Norges fremste rådgivere på sosiale medier
  • Fire kurs /workshop ila 2021. Hver workshop varer ca 3 timer. Kl 10-13. Sannsynligvis på Ski eller digitalt avhengig av smittesituasjon.
  • Styrt læringsprosess i form av oppgaver i forkant av første workshop, samt gis oppgaver underveis ila disse 3 timene, samt at de kan få en form for "hjemmelekse" eller noe spesifikt de skal fokusere på til neste gang.
  • I forkant av workshopene vil Valen Utvik gjøre en enkel status-analyse av noen av de ulike profilene på Facebook / Instagram som er representert i workshopen, alle skal få en sjanse til å bli sett og brukt som læringseksempler (i positiv forstand). 
  • Om det er hensiktsmessig oppretter vi en lukket Facebookgruppe for deltakerne av workshopene, slik at de kan ha dialog med meg mellom workshopene og ikke minst; slik at de kan spørre og inspirere hverandre. 

De ulike workshopene som deltagerne forplikter seg å delta på:

  • Workshop #1 -  9.februar kl 10-13.30. Tema: "Gjennomgang analyser, Hvordan jobbe strategisk med sosiale medier?" 
  • Workshop #2 -11.mai kl 10-13.30. Tema: "Hva er godt innhold, hvem skal lage innhold og hvor skal hvilket innhold publiseres?" 
  • Workshop #3 - 24.august kl 10-13.30 Tema: "Hvordan måler vi effekt og suksess?" 
  • Workshop #4 - 2.november kl 10-13.30. Tema: "Hvordan har 2021 gått og hvordan er vi rustet for 2022?" 

NB! Det er plass til 10 menigheter/arbeidslag med 10 kontaktpersoner som får direkte oppfølgning. Førstemann til mølla, og siste frist for påmelding er 1.februar 2021.

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"