Målet med prosjektet er å jobbe strategisk og målrettet for å øke oppslutning på helt konkrete tiltak/arrangementer ved hjelp av sosiale medier. Det kan være faceboook og/eller instagram.
Deltakerne forplikter seg til:
- å sette seg ett eller to konkrete mål knyttet til dåp eller trosopplæring som skal nås i løpet av 2021
- å stille med en hovedkontakt som er ansvarlig for prosessen lokalt og som vil være i kontakt med Astrid Valen Utvik for veiledning og støtte.
- delta i prosjektet i hele 2021 med minst fire personer- gjerne et nettverk lokalt som kan ta erfaringer og kunnskap videre. Alle disse må delta på 4 workshoper.
- å delta på 4 workshoper (se dato og innhold under) i 2021.
- å ta imot veiledning fra Astrid Valen Utvik og gjøre arbeid mellom workshopene
- å evaluere resultater og erfaringer senest 15.januar 2022 i en kort rapport til Borg bispedømmeråd.
Borg bispedømmeråd i regi av Kommunikasjonsløftet tilbyr kostnadsfritt for prosjektdeltagere:
- Direkte veiledning og oppfølgning gjennom 2021 fra en Norges fremste rådgivere på sosiale medier
- Fire kurs /workshop ila 2021. Hver workshop varer ca 3 timer. Kl 10-13. Sannsynligvis på Ski eller digitalt avhengig av smittesituasjon.
- Styrt læringsprosess i form av oppgaver i forkant av første workshop, samt gis oppgaver underveis ila disse 3 timene, samt at de kan få en form for "hjemmelekse" eller noe spesifikt de skal fokusere på til neste gang.
- I forkant av workshopene vil Valen Utvik gjøre en enkel status-analyse av noen av de ulike profilene på Facebook / Instagram som er representert i workshopen, alle skal få en sjanse til å bli sett og brukt som læringseksempler (i positiv forstand).
- Om det er hensiktsmessig oppretter vi en lukket Facebookgruppe for deltakerne av workshopene, slik at de kan ha dialog med meg mellom workshopene og ikke minst; slik at de kan spørre og inspirere hverandre.
De ulike workshopene som deltagerne forplikter seg å delta på:
- Workshop #1 - 9.februar kl 10-13.30. Tema: "Gjennomgang analyser, Hvordan jobbe strategisk med sosiale medier?"
- Workshop #2 -11.mai kl 10-13.30. Tema: "Hva er godt innhold, hvem skal lage innhold og hvor skal hvilket innhold publiseres?"
- Workshop #3 - 24.august kl 10-13.30 Tema: "Hvordan måler vi effekt og suksess?"
- Workshop #4 - 2.november kl 10-13.30. Tema: "Hvordan har 2021 gått og hvordan er vi rustet for 2022?"
NB! Det er plass til 10 menigheter/arbeidslag med 10 kontaktpersoner som får direkte oppfølgning. Førstemann til mølla, og siste frist for påmelding er 1.februar 2021.