18.-23.november: Bispevisitas til "Iddesiden"

Fra tirsdag 18. - søndag 23. november er det bispevisitas til Asak, Tistedal, Idd og Enningdalen sokn i Halden med en rekke åpne arrangementer. Kanskje er det noe som passer for deg?

Idd middelalderkirke i Halden

Sist visitas i menighetene øst for Halden var i 2006 ved daværende biskop i Borg, Helga Haugland Byfuglien. Den gang var visitasprogrammet lagt opp rundt pilegrimsmotivet. Denne gangen er programmet organisert rundt fire kjerneord: Tirsdag er det "den diakonale dagen", onsdag er "den kommunale dagen", torsdag "den kulturelle dagen" og søndag "den gudstjenestefeirende dagen".

Biskopen skal blant annet møte lokalkirkens ansatte, tillitsvalgte og frivillige, kommuneledelsen og besøke lokale bedrifter, Solheim senter, lærere og elever ved Tistedal skole og elever ved Halden videregående skole.

Følgende programposter er åpne, og du er hjertelig velkommen til å delta:

Tirsdag 18.november:

08.00 - 08.45: Nattverdgudstjeneste i Asak kirke.

18.00 - 20.00: Møtested kirken-gudstjeneste i Asak kirke med innslag av konfirmanter.

Onsdag 19.november:

08.30-09.00: Morgenbønn i Tistedal kirke.

18.30-20.30: Ungdomsgudstjeneste med speiderne og konfirmanter i Tistedal kirke.

Torsdag 20.november:

08.30-09.00: Morgebønn i Idd kirke.

19.30-21.30: Kulturkveld med en rekke lokale aktører i Prestebakke kirke.

Søndag 23.november:

11.00: Visitasgudstjeneste i Idd kirke med påfølgende kirkekaffe med visitasforedrag på Karlsholm.

For å se hele programmet - klikk på lenken nederst på siden.