Glade medlemmer og stolte valgmedarbeidere i kirkevalget

- Det var rett og slett rørende, sier Endre Fyllingsnes, valgfunksjonær i Østre Fredrikstad. -Det kom folk vi ikke ser så ofte i kirka, og som ga uttrykk for stolthet over å være medlem i kirka.

Endre Fyllingsnes, valgfunksjonær i Østre Fredrikstad menighet

Den samme opplevelsen hadde daglig leder Emil Skartveit i Domkirken menighet i Fredrikstad:

- Det er fint å oppleve at det kommer folk vi ikke kjenner og som er glad i kirka og vil være med å påvirke selv om de ikke går så ofte i kirken sjøl.

Over hele bispedømmet har mange tusen frivillige og ansatte bidratt til gjennomføring av valget. Både som valgfunksjonærer som daglig leder Emil Skartveit, Helge Almgren og Ingunn Skaarberg i Fredrikstad.

IMG_4815.jpg

Og i opptellingen (manuelt) av stemmesedler både i bispedømmerådsvalget og menighetsrådsvalget her representert ved kirkeverge i Sørum Erik Lølandsmo og kirkeverge i Nes, Tor Tvethaug.

IMG_4831.jpg