Informasjon høring ny kirkelig organisering

Borg bispedømmeråd i samarbeid med Borg kirkevergelag inviterte til informasjonsmøter om kirkelig organisering i juni. Her finner du opptaket fra møtet 16.juni, samt lenke til høringsdokument og infofilm om Hovedutvalgets rapport.

Fra samling for valgte ledere mars 2020
I Borg tenker Borg arbeidsgiverforum høringsprosessen om kirkelig organisering  i valgte råd i flere trinn; informasjon, drøfting og beslutning.
Disse møtene er ment som input til informasjonsrunden.

Målgruppe: Alle rådsmedlemmer i menighetsråd og fellesråd.

Mål:
• Informere om hva som skjer
• Gi kunnskap om de ulike modellene og grunnleggende begreper i kirkelig organisering
• Gi ulike perspektiver og argumenter
• Gi oversikt over prosessen videre

Program 16 juni (som opptaket viser)

Kl 18 Velkommen ved kirkeverge og stiftsdirektør

•  Presentasjon av modellene ved hovedstyret- ved medlem i hovedutvalget og direktør i KA, Marit Halvorsen Haugsnæs.

1900 Pause

• Kontekst-innlegg. Den norske kirkes oppdrag ut fra Grunnloven §16. Biskop Atle Sommerfeldt
  • Kontekst-innlegg fra kommunesektoren, Bjørn Sjøvold regiondirektør KS Viken. Om kommunalt samarbeid, kompetanseutfordringer og smarte løsninger for samskaping i framtiden.

Spørsmål – åpen mikrofon- videre prosess

2015 Avslutning

Her finner du høringsdokumentet, svar på ofte stilte spørsmål og en god infofilm:

Access Passcode: @j%j9zp9

Anne Sofie Rosenvinge og  Bård Bårdsen