Mål: Alle menigheter tar i bruk verktøyet våren’23
- Tilgang. Alle prester og daglige ledere/kirkeverger får informasjon og tilgang i januar (prestesamlinger, webinar, nyhetsbrev)
- Ta verktøyet i bruk. Vi oppfordrer menighetene ved daglig leder/kirkeverge til å gjøre en jobb med å legge inn menighetens tiltak i samlet plan etter årsrapporteringen- feksi løpet av februar.
Også legge inn eventuell strategi/årsplan menigheten har. - Diskuter ambisjon og prosess. Vi oppfordrer til en runde i menighetsråd om man vil gjennomføre en strategisk planprosess før eller etter valget.
- Gjennomfør prosess. For dem som ønsker å kjøre en strategisk planprosess foreslår vi i tre ulike prosesser-Liten-Medium-Stor
- Støtte prosess. Materiell for ulike prosesser S-M-L er klart til 11.mars.
Nettverksmøter på teams kl 14-15 annenhver uke våren 2023.
Dato: 16.3, 30.3, 13.4, 27.4, 18.5, 1.6, 15.6. - Engasjere rådsmedlemmer. Presentasjon på samling for valgte ledere 11.mars og menighetsrådskurs 2023.
- Info, info, info. Tema på Borg arbeidsgiverforum, fagsamlinger, Borg bulletin, prestemøter etc.
På ressursbankens sider finner du masse informasjon og skjema for å få tilgang for ansatte i fellesråd og rådsmedlemmer: Kirka vår – samlet plan for arbeidet i soknet - Ressursbanken, Den norske kirke (kirken.no)
Ta kontakt med Karianne Hjørnevik Nes kn726@kirken.no eller Dag Kjetil Hartberg dh469@kirken.no om din menighet ønsker råd eller veiledning om verktøyet eller prosess.