Intervjuene ble gjennomført pr. telefon. To personer snakket med 12 personer hver. Da fikk vi et ganske representativt inntrykk. Vi har en mail-liste med ca.200 mer og mindre menighetsaktive folk, og vi plukket ut et tilfeldig utvalg som vi intervjuet. Vi passet på å få god kjønn og aldersspredning.
Det er viktig å ha i bakhodet at vi med denne metoden i beskjeden grad fanger opp folk som av en eller annen grunn har forlatt oss. Det er de lojale som er intervjuet.
Etter at vi hadde gjennomført intervjuene laget vi en "take away" hvor alle innspillene og synspunktene ble redigert sammen i et dokument som er drøftet grundig både i menighetsråd og med prestene. Ideelt sett burde vi kanskje gjennomført spørreundersøkelsen før vi laget strategidokumentet, men det viste seg ganske nyttig å gjøre det motsatt også - overraskende nok.
Vedlagt er spørsmålene som ble stilt og strategidokumentet i Ski menighet.