HEL-konferansen 2017

HEL-konferansen 2017 ble arrangert i Trondheim, 31. oktober - 1. november. Konferansen var preget av reformasjonsjubileet. Tema: «En inkluderende kirke i reformatorisk lys».

Fra Fjellhammer kirke i Oslo. (Foto: Lars O. Flydal, Vårt Land)

Konferansen ble i 2017 holdt i Erkebispegården i Trondheim. I tillegg til konferansens egne sesjoner, var det lagt inn en felles konsultasjon sammen med Diakonikonferansen på Hotel Royal Garden og deltagelse på den store reformasjon-jubileumsgudstjenesten i Nidarosdomen.

HEL-konferansen ønsker å synliggjøre, dyktiggjøre og levendegjøre HEL-visjonen: «Et helt menneske, et helt samfunn, et helt liv og en hel kirke.»

Les mer om HEL-visjonen her.

Kirken er ikke HEL før alle mennesker sees som en ressurs og kan være fullverdige deltakere.
HEL-konferansen løfter frem mennesker med nedsatt kognitiv funksjonsevne, mennesker med utviklingshemming.
Denne konferansen er for deg som ønsker en inkluderende kirke, i reformatorisk lys.

LINKER: