Anne Kristin Aasmundtveit

Anne Kristin er en dyktig bibelforteller, forfatter og redaktør med lang erfaring med kurs for lærere i skolen og ansatte i kirker over hele landet. Hun er forfatter av en rekke bøker for barn og voksne, blant annet bibelfortellingene i Tidslinjen til barn, og Bibelen i tekst og bilder som er tilrettelagt for mennesker med demens.

På Stiftsdagene skal Anne Kristin holde et foredrag om Kvinner i Bibelen. Dette blir i form av en musikalsk forestilling. Kvinnene finnes i Bibelen, men man må ofte lete litt for å finne dem. I forestillingen får du fortellinger om møter med kvinner, om vann og korn, kjærlighet og hat, og om å vise godhet mot fremmede. Kanskje du også får med deg noen toner englesang?
Forteller: Anne Kristin Aasmundtveit
Musiker: Ivar Jarle Eliassen

Trenger du ny inspirasjon til hvordan formidle Bibelens fortellinger til voksne og barn? Ann Kristin skal også holde et parallelt Seminar på stiftsdagene. Seminaret fortsetter å fokusere om kvinner i Bibelen, og gir deg praktisk øvelse i bruken av fortellerverktøyene. Du lærer ved å gjøre.