Fagdager med reformasjonsfokus 11.-12. januar

Vi ønsker alle prester velkommen til fagdag med oppstart av videreutdanningskurset Reformasjon nå, og regional markering av virksomhetsovertagelse ved Kirkerådet, 11 og 12. januar 2017.

Fagdager med reformasjonsfokus 11.-12. januar

Det er med glede vi kan få ønske velkommen til inspirerende fagdager i Bodø 11. og 12. januar 2017. Dette markerer starten på videreutdanningskurset «Reformasjon nå».

Fra 1. januar 2017 står kirken på egne ben etter 500 år som statskirke. Dette innebærer blant annet at alle som i dag er ansatt i staten blir virksomhetsoverdratt til kirken og får det nye rettssubjektet Den norske kirke som arbeidsgiver. Det betyr at vi alle fra 1.1.2017 inngår i et nytt fellesskap og det ønsker Kirkerådet å markere sammen med oss i Sør-Hålogaland.

Følgende tidsplan gjelder for disse to dagene:

Onsdag 11. januar 2017 – Thon hotell Nordlys, Bodø

Målgruppe: Alle prester og andre som er deltakende på videreutdanningskurset «Reformasjon nå».

Ankomst.

Kl        1100 Registering på hotellet

Kl        1130-1215 lunsj

Kl        1215 Åpning av videreutdanningskurset ved biskop og rådgiver teologi og kirke

Kl        1215-1700 Fagdag «Reformasjon nå», ved forelesere fra Norsk Lærerakademi (NLA) i Bergen. Innlagte pauser.

Kl        1700 Pause

Kl        1900 Middag

Her deltar i tillegg staben ved bispedømmekontoret deltar og leder i Sør-Hålogaland bispedømmeråd. Bispedømmerådet er vertskap for middagen.

Med denne tidsrammen har alle våre prester mulighet til å kunne reise hjemmefra samme morgen.

Torsdag 12. januar 2017 - Thon hotell Nordlys, Bodø

Målgruppe: Alle ansatte som blir virksomhetsoverdratt, dvs prestene og ansatte på bispedømmekontoret

Frokost

Kl        0830 Morgengudstjeneste i Bodø domkirke

Kl        0930-1045 Innføring i nye arbeidsverktøy og aktuell info fra biskop og bispedømmekontoret

Kl        11.00 Velkomsthilsen, tilbakeblikk og informasjon om ny virksomhet

v/ representanter fra Kirkerådet

Kl        12.00 Lunsj

Kl        13.45 Hvordan bli en best mulig motarbeider i og av det nye fellesskapet

v/dårlig leder for Motarbeider Halvor Haukerud

Interaktiv panelsamtale om håp og utfordringer vi står foran

Med representanter for arbeidsgiver både på sentralt, regionalt og lokalt nivå

Programslutt ca kl 15.30

Kl        1530 Pause

Kl        16.30 Festmiddag med underholdning, Kirkerådet er vertskap

Øystein Wiik og Gisle Kverndokk har skrevet en musikal om Martin Luthers liv som ble fremført i Erfurt i 2008. For denne anledningen har Øystein plukket ut høydepunktene fra musikalen og satt sammen et lite utsnitt av tekst, bilder og musikk som binder sammen noen historier fra Martin Luthers liv som kanskje ikke alle har hørt før…

Kl        1830 Avslutning, hjemreise torsdag kveld.

PÅMELDING GJØRES HER
Frist: 15. desember

Vi forutsetter at alle deltar på hele programmet begge dagene, og ser frem til gode dager i fellesskap.