Fagdag for kirkemusikere

Ressursgruppen for kirkemusikk i Stavanger bispedømme inviterer til fagdag om salmer og liturgisk spill onsdag 24. januar i Kampen kirke. Tema: Hvor er eneren min blitt av?

Fagdag for kirkemusikere

Bjørn Andor Drage er invitert til å komme og undervise denne dagen. Vel møtt med koralbok eller liturgiske noter til spill og faglig prat!

Tanker fra en kantor:
"Liturgisk spel og salmespel, eller gudstenestespel, om du vil, er jo essensen av kva me driv med. Dei fleste er nok godt rutinerte på dette, men då kan ein au gjerne gå seg fast i mønster. Eg, for min del, lurer stadig på om eg kunne gjort noko annleis, som hadde fungert betre, men det er jo ikkje alltid like lett å finne ut alt på eiga hand. Og så er det jo forskjell på gudsteneste og kyrkjeleg handlingar, mellom anna."

Bjørn Andor Drage: komponist, musiker, konsertorganist og musikkonservatorie-professor, opprinnelig fra Saltdal, Nordland. Han er utdannet ved Norges musikkhøgskole 1984, debuterte i Oslo Konserthus 1984. Han har vært lektor i kirkemusikk ved Trøndelag musikkonservatorium fra 1985, domkantor i Bodø fra 1989, dirigent og kunstnerisk leder for Bodø Sinfonietta, samt gjestedirigent for Tromsø Symfoniorkester og Vokal Nord. Drage er professor i orgel ved Musikkonservatoriet i Tromsø Universitetet i Tromsø og professor ved Høgskolen i Bodø. Drage er bosatt i Bodø.

Ramme for dagen: Undervisning kl 10.00-15.00. Kaffe/te m.m. fra kl 09.30. Pris: kr 200,-

Påmelding innen 12. januar her