Kirkens samtalesenter

Et sted du kan snakke om privatlivet, tjenesten, kollegafellesskapet og det du ellers kjenner behov for. Senteret er et fristed, der du kan være trygg på at samtalene er taushetsbelagte.

Stavanger bispedømme har avtale med erfaren og dyktig fagperson om et samtaletilbud. Både ansatte i Stavanger bispedømmeråd og ansatte i fellesråd kan nytte seg av tilbudet.

Ansatte i bispedømmerådet gjør avtaler direkte med veileder og betaler ikke for timene. Ansatte i fellesråd gjør avtale om bruk av Stallen med sin arbeidsgiver og tar deretter kontakt med veileder for å avtale tid.
Det er innført en timepris på kr. 300,- for alle som ikke er ansatt i Stavanger bispedømmeråd. Faktura sendes arbeidsgiver etter hvert semester.

Anne Berit Mathisen: Prest med bakgrunn som menighetsprest, feltprest og sjømannsprest offshore. Hun har videreutdanning i PKU og psykologisk debriefing, med bred erfaring i ivaretakelse av personell etter beredskapshendelser.

Ta kontakt når du trenger noen å snakke med!
Vi har taushetsplikt og rapporterer ikke navn til oppdragsgiver Stavanger bispedømmeråd.

Vi tar vanligvis imot for samtaler kl. 09.00-15.00 på onsdager.
Samtalesenteret holder til i sidebygningen til Bispegården, Duesvei 5 i Stavanger.

Se våre telefonnummer og e-postadresser nederst på siden.

Samtalesenteret tilbyr:

Sjelesorg
I perioder kan alle oppleve belastende livssituasjoner med slitasje, tretthet, sykdom eller konflikt i kjølvannet. I sjelesorg er det et åpent rom for å tale sant om livet, om relasjonen til oss selv, til Gud og til medmennesker.

Veiledning
Kirkelige medarbeidere er ofte alene i krevende arbeidssituasjoner, som for eksempel ved krisehåndtering, ulykker og gravferd m.m i veiledning kan vi bearbeide personlige erfaringer og søke etter alternative handlingsmønstre, og nye muligheter.

Åndelig veiledning
Som kristne medarbeidere berøres og utfordres troen vår. Ofte kan det være til hjelp å se nærmere på livssituasjon og tjeneste i lys av Gudsbilde og selvbilde. Som medarbeidere kan vi styrkes av en medvandrer.