Dialogmesser våren 2018

4. januar holdes vårens første dialogmesse kl. 19.30 i St. Petri kirke i Stavanger, med middag fra kl. 18.30. Den årlige Dialogmiddagen er 8. januar, med påmeldingsfrist 3. januar.

Dialogmesser våren 2018

Hver torsdag er det åpen kirke St. Petri menighet med middag 18.30 og kveldsmesse kl 19.30. Første torsdagen i måneden har Kirkelig Dialogsenter ansvaret for kveldsmessen.

- Vi bruker kirken til gudstjeneste med en meditativ liturgi og påfølgende tekstdialog, forteller dialogprest Kian Reme.

Dialogmesser våren 2018
Torsdag 4. januar kl 18.30 / 19.30
Torsdag 1. februar kl 18.30 / 19:30
Torsdag 1. mars kl 18.30 / 19:30
Torsdag 5. april kl 18.30 / 19:30
Torsdag 3. mai kl 18.30 / 19:30
Torsdag 7. juni kl 18.30 / 19:30

Dialogmiddag 8. januar
Sammen med Samarbeidsrådet for Tros- og Livssynssamfunn arrangerer også Dialogsenteret den årlige Dialogmiddagen. Den skjer mandag 8. januar kl. 18.00 - 20.00 i St Svithun katolske kirkes menighetslokaler på Løkkeveien.

Politiske og adminstrative ledere er invitert, og deltakerne blir bredt sammensatt av folk fra ulike tros- og livssynssamfunn og andre som er engasjert av dialog. Dialogmiddagen er en årlig tradisjon der  tros- og livssynssamfunn og andre interesserte møtes og blir bedre kjent.

Send påmelding til: STLStavanger@gmail.com innen onsdag 3. januar kl. 12.00.

Kirkelig Dialogsenter Stavangers nettsider.