Biskop Jan Otto Myrseth

Jan Otto Myrseth ble vigslet til biskop i Tunsberg 23. september 2018. Jan Otto Myrseth er sunnmøring, oppvokst i den lille grenda Hundeidvik i Sykkylven i en søskenflokk på fem. Han studerte teologi for å bli prest på Menighetsfakultetet og ble ordinert til prest i Ikornnes kyrkje i 1989. Myrseth har jobbet mange år på Ringerike, der han blant annet var sokneprest i Norderhov og prost i Ringerike prosti. Før han ble biskop i Tunsberg, var han domprost i Bergen. Født: 2. juni 1957.

Hva gjør biskopen når han har fri?

- Jeg tar meg gjerne en lang sykkeltur eller løper en rundt der jeg bor på Nøtterøy. I tillegg er jeg glad i en tur på hytta på Ringerike. Men aller mest setter jeg pris på livet sammen med familie og venner.

HØR BISKOP JAN OTTOS PODKAST "TUNE IN TUNSBERG:"

Vil du få med deg interessante, meningsfylte og dyptpløyende samtaler om livet, tro, samfunn og kirke? Og gjøre det mens du går tur, vasker opp eller skifter dekk på bilen? Da tror vi podkasten Tune in Tunsberg med biskop Jan Otto passer for deg.

Søk etter "Tune in Tunsberg" eller "Jan Otto" der du finner dine podkaster, eller lytt rett herfra: https://anchor.fm/jan-otto-myrseth