Bønn i Coronatider

Herre Jesus Kristus,
Du helbredet syke og tok deg av de som var hjelpeløse.
Vi kjenner oss hjelpeløse i denne kritiske tiden for mennesker i hele verden.

Ta deg av de som er smittet og de som er syke. La de bli frisk igjen.
Beskytt de som har lavt immunforsvar, fra å bli smittet!
Kom med din fred til de som er redde.

Beskytt de som arbeider i helsevesenet og omsorgstjenestene, så de ikke blir smittet.
Vi ber for skoleelever, familier og virksomheter som blir rammet hardt av denne epidemien.
Gi visdom til styresmaktene i kommunen vår, i Norge og i verden til å håndtere denne situasjonen.
Hjelp oss å få kontroll over spredningen av corona-viruset.

Amen