Gloriamesse i Nykirken

Søndag 5. mai inviteres alle barn fra 5 - 13 år til Nykirken for å feire gudstjeneste inspirert av musikalen "Gloria - vi bærer lyset."

Gloriamesse i Nykirken

Vi øver og koser oss fra kl. 12.30 og starter gudstjenesten kl. 15.00.

Alle barn som ønsker å delta er velkomne, enten de er vant til å være en del av et kor eller ikke! Barna må være i følge med en voksen, men samkjør gjerne slik at en vennegjeng kan ta med seg en voksen. Vi gleder oss til å se dere i Nykirken!

Hjertelig velkommen til en sangglad gudstjeneste, både store og små!
Vi gleder oss og håper dere vil være med å lage en flott happening sammen med oss.

_____________________________________________________________________

«Gloria – vi bærer lyset»-musikalen har barneskolebarn som målgruppe og er produsert av Eirik Breivik Minde og Julie Ane Ødegaard på vegne av KFUK-KFUM Bjørgvin. Musikalen gjenspeiler KFUK-KFUMs ideologi om «det hele mennesket med ånd, sjel og kropp».

«Gloria, vi bærer lyset» er skrevet og produsert med et moderne preg og gjør bruk av et bredt musikalsk spekter. Tekstene og historien spinner rundt temaet «Hva vil det si å bære Guds lys på jorden?». Både i form og innhold løftes den utøvende kreativiteten og livsgleden, det å uttrykke seg gjennom sang og dans, frem som en viktig del av det kristne livet.