Kirkens vakreste eventyr

Årets konfirmasjonsgudstjenester i Bergen domkirke menighet er over. 39 flotte ungdommer ble konfirmert i 4 av våre kirker: Johanneskirken, Domkirken, Nykirken og Mariakirken.

Kirkens vakreste eventyr

På alle gudstjenestene deltok et bredt lag av frivillige, ansatte og innleide profesjonelle musikere. Det har vært høytid og fest, salmer, orgel, folketoner og visesang. TAKK til alle som stilte opp på gudstjenestene og gjorde dem til verdige og storslåtte avslutninger på konfirmasjonstiden for årets konfirmanter. I Bergen domkirke menighet jobber vi aktivt og bevisst for å gjøre konfirmasjonsdagen til en festdag, der høytid og tradisjon går hånd i hånd med ungdommelig lekenhet.

Og så må vi takke dere konfirmanter. For oss som jobber i Bergen domkirke menighet har det vært et privilegium å følge dere dette året. Takk for samtaler, for smil og latter, lek og moro, leirer og gudstjenester! Vi ønsker alle våre konfirmanter alt godt i tiden fremover. Og så er vi glade for at avslutning på konfirmasjonstiden ikke betyr avslutning for deltakelse i kirken. Alle er velkommen til å delta videre med hele seg i det som skjer i våre kirker.

Medvirkende under årets konfirmasjonsgudstjenester var:

Prester: Anna B Hovda, Jan Otto Myrseth, Hans Jørgen Morvik, Hildegunn Katarina Isaksen, Øyvind Rise, Menighetspedagog Hilde Tetlie, Domkantor Sigurd Melvær Øgaard, Barne- og ungdomskantor Eirik B Minde, Prosjektleder i St Jakob Trygve Nesse, Kirketjenere: Camilla Grimsby, Finn Oscar Svendsen, Marthe Serck-Hanssen, Yvonne Erdal.

Musikere: Caroline Halvorsen (Vokal), Johannes Nøkling Aagaard (Gitar), Øivind Stømer (Saksofon), Hans Christian Dalgaard (Trommer og gitar), Sigmund Vik (Bass), forsangere fra Sankta Sunniva kammerkor og Bergen domkor.

Frivillige i menigheten deltok også.

FOTO: Liuba Vik