Snåsamannen til Domkirken

Joralf Gjerstad er kjent for sine helbredende evner og har gjennom et langt liv hjulpet uttallige mennesker. 19. september kommer han til Bergen domkirke for å fortelle om sitt liv.

Et møte med Joralf Gjerstad - bedre kjent som Snåsamannen. Hør ham fortelle om sitt liv i Bergen domkirke torsdag 19. september. FOTO: Gyldendal

Mange kjenner nok Joralf Gjerstad som Snåsamannen. 19. september kommer han til Bergen domkirke for å fortelle om sitt liv. I samtale med domprost Gudmund Waaler vil han snakke om livet, tjenesten og troen.

Det blir også et vakkert musikalsk innslag ved Berit Opheim og kantor Eivind Berg.

Som en oppfølging av møtet med Gjerstad, arrangeres en Thomasmesse i Bergen domkirke fredag 20. september kl. 18. Det blir kirkekaffe etter messen med samtale om temaet helbredelse og forbønn i kirken. Gjerstad vil ikke være tilsted på messen, men prester fra Bergen domkirke menighet deltar. Inngang til messen er gratis.

Torsdag 19 september kl. 18
Sted: Domkirken
Inngang: 100/50 kr (for studenter/medlemmer av Kirkeakademiet)

Billetter: i døren eller bestill billetter HER.

Arr: Bjørgvin Kirkeakademi og Bergen domkirke menighet.

___________________________________________________________________________

Bjørgvin kirkeakademi er en selvstendig bevegelse som ble stiftet i samarbeid mellom Bergen domkirke menighet, Studentmenigheten og Bymisjonen i Bergen. Vi ønsker å være: En bevegelse som tar kirkens kulturansvar på alvor. Et forum for fordypning og meningsbrytning om tidsaktuelle problemer i kultur og samfunnsliv, så vel som om de evige spørsmål. Et fristen som fremmer dialog og kommunikasjon mellom kirken og grupper innen kultur og samfunnsliv, hvor mennesker kan møte respekt for eget ståsted.