Endelig gudstjeneste i Ekholt og Rygge menighet

Søndag 10. mai kl. 11.00 kan vi igjen få feire gudstjeneste sammen - ansikt til ansikt. Av hensyn til smittevernreglene, må deltakerantallet begrenses til totalt 50 personer.

Endelig gudstjeneste i Ekholt og Rygge menighet

Vi er veldig glad for at helsemyndighetene nå gir grønt lys for gudstjenestefeiring igjen. Gudstjenesten har vært et stort savn for mange. Selv om det har vært mange typer gudstjenester og andre samlinger på internett og tv, så kan den digitale menighet aldri erstatte det gudstjenestefeirende fellesskapet av mennesker som kommer sammen for å tilbe Gud med sin kropp, sjel og ånd.

Vi vil følge de smittevernreglene som myndighetene har bestemt for denne type samlinger. Dette betyr følgende: De som kan være korona-syke, har symptomer på luftveisinfeksjon eller er i karantene kan ikke delta på kirkelige arrangementer og det kan bare være 50 personer tilsammen i kirkerommet.

Ved ankomst til gudstjenesten må du sprite hendene dine, og i kirkerommet må vi holde minst 1 meter avstand fra hverandre (med unntak av personer fra samme husstand). Vi bruker ikke salmebøker, men programark. Det blir ikke nattverd denne søndagen, men vi vil legge til rette for nattverdfeiring så snart som mulig.

Foreløpig feires det bare gudstjenester i Ekholt kirke og disse er fellesgudstjenester for Ekholt og Rygge menighet. Det arbeides fortsatt med sprinkleranlegg i Rygge kirke.

Velkommen til gudstjeneste!

Det er fortsatt mange ulike tilbud om kirkelig inspirasjon på internett. Se kirken.no for mer informasjon.

Kontaktinformasjon for Rygge og Ekholt menigheter

Besøskadresse: Rygge kirkekontor, Carlbergveien 6B, 1526 Moss