Klesinnsamling til vennskapsmenigheten i Auce

Har du barneklær du ikke trenger mer, eller kjenner du noen som har? Innsamling i Ekholt kirke onsdag 16, torsdag 17 og fredag 18.februar mellom 17.00-19.00 og lørdag 19.februar mellom 11.00-13.00.

Klesinnsamling til vennskapsmenigheten i Auce

Hei alle i Ekholt og Rygge menigheter!

Vennskapskomiteen ønsker å lage en klesinnsamling til våre venner i Auce. Vennskapskomiteen er satt sammen av medlemmer fra Rygge og Ekholt menigheter, og vi har jevnlig kontakt med venner samt presten i Auce menighet. Våre menigheter har i mer enn 20 år hatt kontakt med hverandre, mest gjennom gjensidige besøk. Vi har utvekslet tro og gudstjenesteliv, gleder og bekymringer, musikk og håndverk og mye mye mer.

Dette året er vi gjort kjent med at arbeidsledighet og dårlig økonomi gjør at mange familier i Auce sliter. Vi har bl.a fått direkte henvendelse med ønske om hjelp til å skaffe vinterklær til barna. I tillegg vet vi at husene er dårlig isolert og vintrene i Latvia er både kalde og fuktige. Det er vanskelig å høre om slike behov uten å gjøre noe, vi tenker at vennskap forplikter. Presten i Auce, Janis Erno, sier at det er stort behov for barneklær. I samarbeid med kirkestab og menighetsråd har vi følgende ønsker:

• Hele, rene og pent brukte vinterklær og sko for barn i alderen 0 – 12 år
  • Hele, rene og pent brukte babyklær/utstyr til nyfødte

Sted for innsamling:

• Ekholt kirke

Dato og tidspunkt for innlevering av barneklær/utstyr:

• Onsdag 16.02 kl.17.00 - 19.00
    Torsdag 17.02 kl.17.00 - 19.00
    Fredag   18.02 kl.17.00 - 19.00
  • Lørdag   19.02 kl.11.00 - 13.00

Vi håper mange vil bidra, vi vet at varme klær til barna vil bli satt stor pris på. Og vi vet at mange hos oss vil være glade for en anledning til å rydde og gi til noen som trenger det. Nå er anledningen her!

Beste hilsen Vennskapskomiteen ved
Pål Morten Lia, Liv Hesjadalen, Unni Andersen, Åse Melkeraaen