Frivillighetsprisen for 2020

Endelig fikk vi delt ut frivillighetsprisen for 2020. Gratulerer til gjengen som gjennom 20 år har arrangert Julemorgen i Nykirke!

Frivillighetsprisen for 2020

Vi pleier å dele ut frivillighetsprisen på den årlige frivillighetsfesten i februar. Men det ble ingen frivillighetsfest i år. Frivilligprisen for 2020 ble derfor delt ut hjemme på trappa til leder for vinnerne. Stor var overraskelsen da soknepresten med et lite følge plutselig sto på trappa hos Sissel Bache!

I flere år har prisvinneren sammen med en rekke frivillige vært med å skape «Julemorgen i Nykirke» og sørget for å gjøre dette til en varig og attraktiv juletradisjon for mange gjennom 20 år.

Rammen rundt gudstjenesten har vært avgjørende for at mellom 100 og 145 mennesker hvert år har funnet veien til Nykirke grytidlig 1.juledag for å feire en gudstjeneste som starter i mørket kl.8.00 og som avsluttes i lyset en drøy time seinere.

Prisvinneren og teamet rundt henne har sørget for egen buss, som har kjørt folk gratis fra YX Geithus og til Nykirke og kjørt dem tilbake samme vei etter gudstjenesten. I fjor ble reiseruta utvidet til og fra Vikersund.

To-tre frivillige har tent mange titalls fakler som lyser opp i mørket opp kirkebakken fra Bingen og Nordbråtan og mot kirkebygningen og ryddet opp seinere på dagen.
Inne er det servert gløgg og pepperkaker med egne frivillige.

Modum menighets frivillighetspris for 2020 går til «Julemorgengjengen i Nykirke kirke», representert ved Sissel Bache. Takk for innsatsen! Og GRATULERER!