Dåp, Bryllup og Begravelse

Sandnes kirkelige fellesråd legger til rette for både dåp, bryllup og begravelse i regi av Den norske kirke. Her kan du lese om disse handlingene, finne påmeldingslenker og mer info.

Vielse i kirken

Dåp

Gjennom dåpen blir vi en del av et fellesskap som strekker seg over hele verden, og gjennom alle tider. Det er en markering der den døpte har alle sine viktigste støttespillere rundt seg, og der Gud lover å følge dem alle dager.

Alle som ikke er døpt tidligere, kan bli døpt i Den norske kirke.

Påmelding

Påmelding skjer via kirkevergen i Sandnes, og du kan søke ledige datoer og sted her:

Bryllup

Bryllupet er en fest for kjærligheten. To mennesker lover å elske og ære hverandre, og å holde sammen i gode og onde dager resten av livet. Det handler om de to, men de to står ikke alene. Løftene blir gitt med vitner til stede.

I kirken har vi lang tradisjon for å feire kjærligheten i et vakkert kirkerom, foran Gud, forlovere, familie og venner.

Det er helt gratis å gifte seg i kirken der dere bor (folkeregistrert adresse), så lenge en av dere er medlem i kirken.

Enten dere er unge eller gamle, er nyforelsket eller har vært sammen lenge – er dere velkommen i kirken. Det stilles ingen krav til deg om hvilke meninger, verdier eller tro dere har. Alle par kan gifte seg i kirken.

Påmelding

Påmelding skjer via kirkevergen i Sandnes. Ta kontakt for mer informasjon.

Begravelse

Sandnes kirkelige fellesråd med kirkevergen som daglig leder er ansvarlig for gravferdene i byen. Sandnes kommune utfører drift av kirkegårdene og gravplassene.