Dåp, Bryllup og Begravelse

Det er Sandnes kirkelige fellesråd som legger til rette for både dåp, bryllup og begravelse for alle kirkene i Sandnes. Her kan du lese om disse handlingene, finne påmeldingslenker og mer informasjon.

Dåp, Bryllup og Begravelse

Dåp

Det er mulig å velge dåp på de aller fleste gudstjenestene i soknet vårt. Vi har tre gudstjenestesteder: Høyland kirke,  Sviland kyrkje og Delta (bygget ved siden av Austrått svømmehall). Ingen av disse stedene har gudstjeneste hver søndag.

Aktuelle datoer og klokkeslett finner du ved å følge påmeldingslenken under.

Om ingen av datoene skulle passe, eller om dere trenger tilrettelegging rundt dåpen, er det bare å ta kontakt med sokneprest i Høyland, Synøve Roalkvam, sr949@kirken.no.

Og - det er ingen øvre aldersgrense for å melde seg til dåp. Små barn, eldre barn, konfirmanter, ungdommer og voksne, ingen er for store til å bli døpt!

Velkommen til dåp i Høyland!

Påmelding

Påmelding skjer via kirkevergen i Sandnes og du kan søke ledige datoere og sted.

Bryllup

Bryllup i en kirke er en av de flotteste seremonier vi kan tenke oss. Det er en dag hvor to mennesker som elsker hverandre over alt i denne verden sier: Fra i dag av er det oss!

Selve vigselen bestilles hos Sandnes Kirkelige Fellesråd på 51974770 eller e-post bestilling.sandnes@kirken.no . Mer informasjon om bestilling finner dere også på www.sandnes.kirken.no/bryllup.

Påmelding

Påmelding skjer via kirkevergen i Sandnes ta kontakt for mer informasjon.

Gravferd

Den norske kirke yter gravferdstjenester for hele befolkningen, uavhengig av tro eller kulturell bakgrunn.

Sandnes kirkelige fellesråd med kirkevergen som daglig leder er ansvarlig for gravferdene i byen.

Sandnes kommune utfører drift av kirkegårdene og gravplassene. All henvendelse skjer gjennom dem.