Regnbueflagg ved Asker kirke

Også i år, vil regnbueflagget heises ved Asker kirke i juni.

Regnbueflagg ved Asker kirke

Menigheten har et uttalt mål om å ville motarbeide utenforskap og skape trygge rom for alle. I tillegg til at regnbuen er et symbol på Guds kjærlighet og omsorg for alt liv, er den blitt et sterkt symbol på fellesskap og mangfold og friheten til selv å definere sin kjærlighet og identitet. Mange LHBT+'ere har opplevd alvorlige svik i møte med kirka og kristen forkynnelse. Det gir oss som kirke et særlig ansvar for å "flagge" (bokstavelig talt i denne sammenheng) at vi ønsker å feire  kjærligheten - i alle slags farger og fasonger!

Regnbueflagget ble heist ved Asker kirke for første gang i 2023. I april i år vedtok det nye menighetsrådet at flagget skal heises også i år, og bli hengende i hele juni, med unntak av 7. juni, som er offentlig flaggdag. Da heises selvsagt det norske flagget!

16. juni kl. 20.00   feirer vi regnbuemesse i Asker kirke. Vi håper mange vil være tilstede for å feire mangfold og kjærlighet!

Kontaktinformasjon for Asker menighet

Asker menighet

Kirkelia 3

1384 Asker