Velkommen til gudstjeneste i Holmen kirke søndag 26. mai

Vi har valgt å kalle denne søndagens messe «gudstjeneste for verden». Vi ønsker å ha blikket rettet ut i verden gjennom bønn og musikk.

Bildet av Elsa Kiors Beraki og Shwan Wahed. Foto av Shwan: Tori Halvorsen.

Vi får høre musikk fra andre deler av verden og nattverdfellesskapet vi deler med den verdensvide kirke.

Vi har med oss Shwan Wahed fra Irak som spiller oud, et strengeinstrument fra
middelhavsområdet og Midtøsten.

På kirkekaffen får vi oppleve kaffebrenning på eritreisk vis med Elsa Kiors Beraki.
«Urkaffen» vokser vilt i Eritrea og Etiopia. Noen av oss kan være så heldige å få en liten smak av denne opprinnelige kaffen. I tillegg blir det tradisjonell Holmen-kirkekaffe med nogo attåt.

Ingebjørg Kosmo deltar med sang og Marilyn Brattskar spiller. Kari Anne Omberg Lier er dagens prest.

VELKOMMEN!