Røyken Menighetshus skal være et samlingssted for kristelig virksomhet av forskjellig art og gi rom for kristen forkynnelse på Den Norske Kirkes grunn. Kirkens egne foreninger/lag og faste aktiviteter har fortrinnsrett til bruk av Menighetshuset.
Menighetshuset står også åpent for bruk innenfor en videre samfunnsmessig ramme, for eksempel ved å omfatte arrangement med idrettslig eller humanitært formål, på betingelse av at arrangementene ikke bryter med Kirkens verdigrunnlag.
Avlysning/oppsigelse etter kontraktsinngåelse aksepteres utelukkende hvis ekstraordinære hindringer oppstår, som ligger utenfor leietakers kontroll og som leietaker med rimelig sikkerhet ikke kunne forutse på forhånd.
- Ekstra forberedelsesdag kan avtales med kirkekontoret, med forbehold om at andre arrangementer kan foregå dagen før. Ønsker dere å reservere lokalene må det inngås leie for dagen før i tillegg.
- Sørg før et normalt støynivå slik at det ikke er til sjenanse for andre i huset eller naboer.
- Leietaker er forpliktet til å behandle instrumenter og utstyr med forsiktighet
- Inventar og utstyr skal behandles pent, så alt er i orden til neste leietaker.
- Skulle noe bli ødelagt eller skadet, må leietaker varsle vaktmester umiddelbart (telefon 482 87 056) og senest før huset forlates. Leietaker er erstatningsansvarlig for eventuelle ødeleggelser eller unormal slitasje på utstyr.
- Det er viktig at alle lys er slukket og vinduer lukket.
- Alt på kjøkken og kjøkkenutstyr skal være rengjort og ryddet.
- Panelovner må ikke tildekkes.
- Bruk av røykmaskiner er ikke tillatt.
- Eget vaskebyrå vasker gulv og toalett. Eneste toalett på bygget er i første etasje, ved inngangspartiet.
- Brukte kluter og håndklær henges på tørkestativ i rommet ved fryseboks.
- Det skal ikke være alkoholservering på menighetshuset, men alkoholservering kan tillates ved middagsservering etter nærmere avtale med daglig leder.
- Utleien gjelder i hovedsak for en dag, hvis ikke annet er avtalt med kirkekontoret. Rydding og vask av kjøkkenutstyr må derfor i utgangspunktet gjøres samme dag. Av hensyn til naboer skal det være ro senest kl.01.00.
Røyken menighet er sertifisert som grønn menighet, dette gjelder også Røyken menighetshus. Det vil si at menigheten har forpliktet seg på en del tiltak for å bidra til en mer miljøvennlig verden. Disse tiltakene handler om alt fra søppelsortering etc.
- Vi kildesorterer all søppel i merkede søppelkasser under benken på Utstyrsrommet, matavfall i grønn matavfallsbøtte på kjøkkenet. Leietakere er også ansvarlig for å gjøre dette riktig. Vaktmester er ansvarlig for å ta avfallet ut av huset.
RUTINER VED BRANN:
NB: Det er leietakers ansvar å gjøre seg kjent med brannslukningsutstyr og rømningsveier, og sørge for at de besøkende kjenner til dette. Det er branntavle med instrukser rundt brannsikkerhet ved trappeoppgangen til andre etasje. Huset har alarm knyttet direkte til Asker og Bærum brann og redning IKS (ABBR).
ABBR tar fra 1/1-2023 kr 6.450, - inkl. mva ved falsk alarm/unødvendig utrykning. Ved falsk alarm kan leietaker bli belastet. Telefonnummer til vaktsentralen hos brannvesenet er 66 76 42 50 og må kontaktes umiddelbart ved falsk alarm.
Nøkkel og kontrakt
Vaktmester låser opp lokalene og låser igjen etter avsluttet arrangement. Hvis vaktmester ikke er tilgjengelig, vil leietaker få kode til nøkkelboksen for å låse opp lokalene og låse igjen etter seg. Kontakt vaktmester i god tid før arrangementet for å avtale låsing.
Personopplysninger blir samlet inn med formål om å saksbehandle den enkelte utleiesaken og utarbeide leiekontrakt, ved Asker Kirkelige Fellesråd. Disse behandles, bevares og kasseres iht. gjeldende lovverk om personopplysninger, og anvendes ikke til andre formål.