Velkommen til Holmsbu kirkested

I kirken og kapellet kan du få oppleve rommet på den måten som passer for deg, enten du bare stikker innom eller tar deg god tid. Når dørene er åpne er sommervertene i nærheten, om du ønsker å slå av en prat.

Her er sommervertene som vil møte deg på kirkestedet i Holmsbu i sommer. Øverst fra venstre: Tuva, Linda, Frank. Johanne, Mikael, Vilde og Elise. Velkommen til kunstnerkirken og kulturkapellet!

Kirken og kapellet i Holmsbu står åpne flere ganger i uka gjennom hele sommeren. Her kan du tenne lys og sitte ned. Eller du kan vandre rundt, oppleve rommet og utsmykningen. Og du kan velge å slå av en prat med vertene som er tilstede her i kunstnerkirken og kulturkapellet.

Kirkegården i Holmsbu er også et fredelig og vakkert sted. Her finner du blant annet gravstedet til Henrik Sørensen, som i sin tid ledet utsmykningen av Holmsbu kirke, kunstnerkirken.

De vennlige menneskene som åpner dørene inn til kirken og kapellet i Holmsbu i sommer er Tuva, Linda, Frank, Johanne, Mikael, Vilde og Elise. Kirkevertene står klare for å fortelle om kunstnerne, kunsten, kirken og om utstillingen i kapellet.

Kunstnerkirken og kulturkapellet i Holmsbu er åpne hele sommeren, torsdag til søndag kl. 13-16, helt frem til 11. august. I tillegg er det åpent lørdag 17. og søndag 18. august. Dette med forbehold om seremonier.

Vil du lese mer om hva som skjer her i sommer? Se sommerprogrammet for kunstnerkirken og kulturkapellet og oversikt over gudstjenester i Søndre Hurum. Ønsker du omvisning med Frank Tangen i kunstnerkirken Holmsbu kirke kan du lese mer om bestilling av gruppeomvisning i Holmsbu kirke, eller hvordan du kan få en gratis "kunstpause i kunstnerkirken" en lørdag i sommer.

Velkommen til Holmsbu kirkested i sommer!

Kontaktinformasjon for Søndre Hurum menighet

Søndre Hurum menighet