Gudstjenester og torsdagskaffe i kirken igjen

Nå kan vi invitere til gudstjeneste igjen i kirken. Fra midten av mai til midten av juni var det gudstjenester for maks 50 personer. Etter 15. juni gjelder nye retningslinjer som gjør at det er åpent for inntil 200 personer. Torsdagskaffen er også tilbake i det kjente sporet, og i sommer er det åpent hver torsdag på kirketorget. Velkommen tilbake til kirken, både til gudstjenester og til torsdagskaffe igjen! Nå kan vi også ha kirkekaffe på vanlig måte.

Gudstjenester og torsdagskaffe i kirken igjen

Åpen kirke søndager blir nå til vanlig gudstjeneste.

Vi har hatt åpen kirke noen søndager for lystenning, bønn, ettertanke, samtale, tekster og salmer i april og starten av mai. Dette ble erstattet med gudstjeneste i mai.Vi hadde gudstjeneste både 10 mai (Friluftsgudstjeneste), 17. mai, Kristi himmelfartsdag og søndag før pinse. Pinsedag og 3 av søndagene i juni er det også gudstjenester kl. 11.  Fra 24. mai vil vi også ha nattverd igjen i gudstjenesten. Legg gjerne turen om kirken søndager. Følg med i kunngjøringer og på Facebook der eventuelle endringer blir kunngjort.

Vanlige smittevernregler gjelder for dette, med minst 1 meter avstand og god hygiene. Dette har vi sagt er viktig når du kommer i kirken:

• Enmetersregelen (avstand fra hverandre)
  • Ikke hilse på hverandre med håndtrykk eller klemmer. Det finnes mange andre varianter av å vise tydelig at vi ser hverandre!
  • Ikke ta på noe unødvendig.
  • Husk hygienereglene.
  • Du kan ikke ha forkjølelsessymptomer når du kommer.

Åpen kirke torsdag kl. 11-13 blir til vanlig torsdagskaffe igjen.

På torsdager har kirken vært åpen for lystenning, bønn, ettertanke, samtale. Regler i henhold til smittevern. Fra juni av blir det vanlig torsdagskaffe slik vi er vant til det. Ofte er det et programinnslag ca kl. 12. Det er kaffe og ferske vafler, og god plass rundt bordene på kirketorget. Mange setter stor pris på å kunne møtes igjen.

Vi ser fram til å møte deg i kirken.

Hilsen oss i staben i Vardåsen kirke