Internasjonal leir for ungdom 12.–14. august

Ung Dialog-prosjektet inviterer ungdom mellom 13 og 25 år til en internasjonal leir ved Rønvik kirke fra 12. til 14. august. Ti unge estere fra vennskapsmenighetene i Saku, Tartu og Tallinn deltar, og programmet byr på naturaktiviteter, kulturutveksling og diskusjoner om tro og håp i et Europa i endring.

Prosjektleder Ståle Sårheim ønsker velkommen til leir. Han viser frem at gresset på leirområdet er slått og klargjort.

Ung Dialog-prosjektet inviterer ungdom mellom 13 og 25 år til en alternativ leir i august, like ved Rønvik kirke. Ti unge estere fra vennskapsmenighetene i Saku, Tartu og Tallinn vil delta.

På leiren vil vi fokusere på natur og friluftsliv, med aktiviteter som fjellturer på Kjerringøy og i Bodømarka, kanoturer, samt fellesskap og lek. Kirken vil brukes til gudstjenester og samlinger, men også til diskusjoner om vårt syn på naturen og hvordan fremme tro og håp i et Europa i endring. Vi vil snakke om kultur og dele mat fra estisk og norsk kjøkken ved leirbålet. Estland-delegasjonen ankommer Bodø søndag 11. august og deltar i en ettermiddagsgudstjeneste i Rønvik kirke.

Leirprogrammet starter mandag 12. august med en tur til Kvarven på Kjerringøy, omvisning på handelsstedet og en samling i Kjerringøy kirke. På ettermiddagen skal norske og estiske ungdommer sammen rigge leiren. Det blir mange speideraktiviteter, lek og moro. Samlingen avsluttes med en dialogkafé og en internasjonal kulturkveld i Rønvik kirke.

Påmelding innen 8.august: Trykk her

Kontaktperson: Ståle Sårheim, mobil: +47 916 67 806