Pilegrimsledens dag og pilegrimsmesse

Søndag 2. juni blir det åpning av pilegrimssesongen og markering av pilegrimsledens dag. Klokka 18 avsluttes dagen med pilegrimsmesse.

Sokneprest Therese Wagle Bazard ledet kveldsbønn i Mariakirken under olsok i fjor sommer. (Foto: Jane Dahl Sogn).
Pilegrimsledens dag markeres første søndag i juni hvert år langs pilegrimsledene i hele landet. I år faller dagen, og således også åpningen av pilegrimssesongen, til søndag 2. juni.

På Granavollen markerer vi dette med åpne Søsterkirker og åpent Pilegrimssenter med servering av kaffe og kringle, mulighet for å melde seg inn i RiHaTo, motta utsendelse med velsignelsesarmbånd og pilegrimspass, få tips til lokale, regionale og nasjonale vandreruter og handle pilegrimsrelaterte artikler.

PILEGRIMSMESSE i MARIAKIRKEN
Vi avslutter med pilegrimsmesse i Marirakirken kl. 18.00. Det er sokneprest Therese Wagle Bazard som leder pilegrimsmessen, og med seg har hun Eidsvoll Kantori ledet av Andrey Mirgorodskiy som bidrar med vakker gregoriansk sang. Natalia Medvedeva spiller kjente pilegrimssalmer. Du møter også Pilegrimssenterets Jane Dahl Sogn og Kari Røken Alm, kulturansvarlig i Søsterkirkene og leder for Pilegrimsfellesskapet RiHaTo.

Varmt velkommen til Granavollen denne dagen.

Arrangører: Kirken i Gran, Søsterkirkene, Pilegrimssenter Granavollen og Pilegrimsfellesskapet RiHaTo.