Konfirmant 2025?

Påmeldingen for konfirmasjon i Ullern kirke i 2025 åpner 1. mai. Her finner du praktisk informasjon om konfirmantåret og lenke til påmelding. Velkommen som konfirmant i Ullern menighet!

Konfirmant 2025?

Påmelding til konfirmasjonstid i Ullern i 2025 åpner 1. mai 2024.

Velkommen som konfirmant!

Rundt 1. mai vil alle medlemmer i Den norske som er født i 2010 og som sokner til Ullern motta invitasjon til konfirmasjon i 2025 i posten. Har du ikke mottatt invitasjon i posten, er du uansett velkommen som konfirmant, og det er bare å melde seg på via vårt påmeldingssystem (se lenke under) fra onsdag 1. mai. Vi ber om at selve påmeldingen gjøres sammen med en foresatt.

Konfirmasjonsgudstjeneste

Datoer for konfirmasjonsgudstjenestene i 2025 er lørdag 13., søndag 14. og lørdag 20. september. Når man melder seg på vil det være mulig å velge dato og tidspunkt. Det er et maksantall ledige plasser pr. gudstjeneste, og alternativene fylles opp fortløpende ved påmelding til konfirmasjonstid. Når en gudstjeneste er full, vil dette alternativet ikke lenger dukke opp i nedtrekksfeltet. Dersom man ikke huker av for ønsket dato og tid, må man etter påmeldingsfristen i oktober velge mellom de tidspunktene det fortsatt er ledige plasser.

Konfirmantleir

Tradisjonelt sett reiser vi på konfirmantleir på sommeren, og konfirmantene fordeles mellom den første og siste uken i skolens sommerferie. Alle konfirmanter deltar på én leir. I påmeldingen velges ønsket tidspunkt for konfirmantleir. Dette er ikke en garanti for at man får det tidspunktet man har ønsket seg. Vi har et maksantall på hvor mange det er plass til på hver leir, dersom flere enn dette maksantallet har ønsket seg samme leir må vi gjøre en omfordeling, med utgangspunkt i at alle kommer på leir med noen de kjenner. Det kan også bli nødvendig å legge opp til en ekstra konfirmantleir. Dette kommer vi nærmere tilbake til i forbindelse med informasjonsmøte for alle kommende konfirmanter og foresatte mandag 7. oktober 2024 kl. 18-19.

TRYKK HER FOR PÅMELDING TIL KONFIRMASJON 2025 (NB! åpner 1. mai)

Litt om konfirmasjonstiden i Ullern menighet

Konfirmasjonstiden består av undervisning, ulike sosiale aktiviteter, fasteaksjon, gudstjenester og leir. Vi satser på minner for livet!

Gjennom konfirmasjonstiden er mye av fokuset rettet mot undervisning. Vi ønsker å gjøre dette mest mulig aktuelt og interessant for konfirmantene. Vi har derfor et semester med variert undervisning. Vi har helgesamlinger, gruppesamlinger, gudstjenester og leir. Vi ønsker også å se hver enkelt og bli kjent med dem. Konfirmantene blir derfor delt inn i fire grupper som møtes tre torsdager til undervisning. Og alle fordeles på konfirmantleirer. Vi ønsker også å samle alle konfirmantene samtidig og vil derfor legge opp enkelte helgesamlinger og fellesgudstjenster, deriblant en gudstjeneste med dåp av konfirmanter som ikke er døpt tidligere.

Foreløpig program for konfirmantåret 2025

Konfirmantleir

Deltakelse på gudstjenester

Gruppeundervisning

Hva skjer hvis jeg ikke er døpt?

Økonomi

Kommunikasjonskanaler

10 gode grunner til å velge konfirmasjon i Ullern kirke

1. Du får oppleve hva kristen tro er. Det er mer enn et skolefag.
  2. Konfirmasjonsdagen er bare din, og du har en dag hvor du blir bekreftet for den du er.
  3. Du får oppleve et nytt felleskap med andre på samlinger og konfirmantleir, og bli kjent med flere.
  4. Du får tid til å reflektere, tenke kritisk og selvstendig om tro og hva kristendom er.
  5. Du får tid til å reflektere over store spørsmål, og bli kjent med hva du tror på – og hva som er viktig for deg.
  6. På konfirmasjonsdagen får de som er glad i deg feire deg.
  7. I konfirmasjonstiden snakker vi om sorg og glede, om livets store og små spørsmål.
  8. Du får engasjere deg for andre mennesker. Du får også lære hva vi kan gjøre for å ta vare på jorda og klimaet vårt.
  9. Du blir del av et større felleskap. Bare se på #konfirmantene på TikTok!
  10. Du møter folk med forskjellige meninger, og sammen med dem lærer du noe felles.