Velkommen til matlagingskurs!

Marie Thrane er kursholder på matlagingskurset 31. august. Vi lager mat og spiser sammen.

Foto: Marie Thrane

Meld deg på her.

Bakkehaugen, Majorstuen og Vestre Aker menighet inviterer til matlagingskurs 31. august i Vestre Aker menighetshus kl. 17-19. Marie Thrane leder kurset. Hun står bak den populære instagram-kontoen "Middag for 25 kr" og har gitt ut kokebok med samme navn.

På kurset holder Thrane et miniforedrag om hvordan vi kan lage god, rimelig og bærekraftig mat. Vi skal også lage chana masala sammen (plantebasert, glutenfri, laktosefri), og vi avslutter kvelden med å spise middag og bli bedre kjent.

Matlagingskurset er gratis. Kursdeltakerne forplikter seg imidlertid til å være frivillige på menighetens Nærmiljømiddager én ettermiddag/kveld i løpet av høstsemesteret (etter denne ene gangen står man fritt til å takke for seg!).

BMVA menighet inviterer til Nærmiljømiddag annenhver torsdag i henholdsvis Bakkehaugen kirke og Vestre Aker menighetshus. Middagene er åpne for alle, travle familier, unge og gamle. Etter middagen er det ulike aktiviteter for barn og kaffe til de voksne. Ved å skape møtesteder hvor folk kan bli bedre kjent med hverandre, ønsker vi å bidra til et godt nærmiljø.

Frivillige møtes ca. kl. 15 (avhengig av meny) for å lage middag som serveres kl. 16.45. Når vi har servert gjestene, kan vi sette oss ned og spise sammen. Etterpå vasker vi opp og rydder av bordene. Nye frivillige lager alltid mat sammen med erfarne frivillige.

Høstens datoer er:

19.08, Bakkehaugen kirke
02.09, Vestre Aker menighetshus
16.09, Bakkehaugen kirke
30.09, Vestre Aker menighetshus
14.10, Bakkehaugen kirke
28.10, Vestre Aker menighetshus
11.11, Bakkehaugen kirke
25.11, Vestre Aker menighetshus

Ta gjerne kontakt med frivilligkoordinator Kristine Eikeland dersom du lurer på noe!

Kontaktinformasjon for Bakkehaugen, Majorstuen og Vestre Aker menighet

Felles menighetskontor: