Ta vare på parforholdet - bli med på PREP-kurs

PREP samlivskurs handler om kjærlighet, forventning, glede og vennskap – men aller mest om god kommunikasjon. Det er et forebyggende kurs som styrker samlivet.

Ta vare på parforholdet - bli med på PREP-kurs

På et PREP-kurs er det både humor og alvor. Det handler om kjærlighet, forventninger, glede og vennskap, men aller mest om god kommunikasjon. Målet er at par skal lære å kjenne igjen hva slags konflikter som kan skade forholdet, og få noen verktøy til å forbedre kommunikasjonen og til å løse problemer.

Så bli med på PREP-kurs

Lørdag 19.oktober kl. 10-18 i Voksen kirke, Jarbakken 7.

Pris: kr. 1000,- pr.par. Dette inkluderer kursmateriell og en god lunsj.

Kurset holdes av Sigurd Riste Andersen og Janne Marit Larsen.

Sigurd Riste Andersen er par- og familieterapeut, og høgskolelektor på utdanning for familieterapi ved VID høgskole i Oslo. Janne Marit Larsen er psykolog.

Ønsker du å melde deg på eller har spørsmål ang. dette PREP-kurset?

Ta kontakt med Espen Rakli, diakon i Voksen kirke; er282@kirken.no eller 922 13 663

Hva er PREP?

Et PREP-kurs er:

- Pedagogisk og opplevelsesfylt
- Setter søkelyset på det som kan styrke forholdet.
- Ikke basert på terapi eller gruppearbeid. Det enkelte par jobber med sitt forhold under kurset, og man trenger ikke dele noe med de andre deltakerne.
- Livssynsnøytralt
- Passer både for par i oppstartsfasen og for par som har levd sammen i mange år.

PREP samlivskurs er et pedagogisk opplegg som gir en faglig innføring i ulike tema knyttet til parforhold, kommunikasjon og konflikthåndtering. Kurset tilbyr praktiske redskaper, basert på kunnskap om hva som fremmer og hemmer utvikling av gode og trygge parrelasjoner.

PREP står for The Prevention and Relationship Enhancement Program – et forebyggende og samlivsstyrkende program. PREP ble skapt i USA rundt 1980, og blir stadig videreutviklet på bakgrunn av ny forskning. Programmet er oversatt og bearbeidet for norske forhold av Modum Bad.

Klikk her for mer generell info om PREP-kurs

Hvem passer kurset for?
PREP passer for alle par - i alle aldre og faser. Evalueringer viser at deltagerne er svært fornøyde med utbyttet av kurset uavhengig av alder og fase i forholdet. Kurset er ikke terapi, men forebygging. Hvis det er store problemer i parforholdet, vil andre tilnærminger enn dette parkurset passe bedre.

Kontaktinformasjon for Grefsen menighet

Grefsen kirke
Glads vei 45

Org.nr: 974 789 264 (Grefsen sokn)

Vipps 17317 for søndagsoffer
Vipps 17327 for gave til menigheten

Kontakt oss:
post.grefsen.oslo@kirken.no
Tlf. 23 62 93 10
Telefon- og besøkstid:
mandag-fredag kl.10-14

Bankkonto: 1506.21.80738 for gaver.

Bankkonto: 1503.94.72500 for innbetalinger med KID.

Bankkonto: 1609 23 60613 for andre innbetalinger uten KID.