Det nye flygelet tatt i bruk. OPPDATERT: Se video fra konserten

Festkonserten i Haugerud kirke torsdag 1. mars 2018 innviet det nye flygelet og ble en stormønstring av lokalt musikkliv. Primus motor Daina Molvika uttrykte til slutt i konserten et håp om at dette kunne være starten på en oppblomstring av musikklivet slik at ryktet kunne spre seg: Haugerud, det er der hvor det er så mye klang!

Det nye flygelet tatt i bruk. OPPDATERT: Se video fra konserten

Konserten var et samarbeid mellom Østre Aker og Haugerud menighet ved Daina Molvika, og Ida Hauknes ved Haugerud skole. Programmet var bredt anlagt med mange sjangre og nivåer, fra begynnere til internasjonal konsertpianist.

Bildene nedenfor viser glimt fra det som skjedde, først med "hovedpersonen", det nye flygelet, og så velkomsten ved Daina Molvika og Hans Arne Akerø. Deretter fra musikkinnslagene fram til hilsenen fra sokneprest Carsten Schuerhoff, og så med resten av musikkinnslagene til det hele ble avrundet med et fellesnummer med mange deltakere, i hovedsak fra Haugerud skole.

Musikkinnslagene var ved

• medlemmer fra Haugerud strykeorkester
  • Johanne og Kathe Maria, som er i starten av sin pianokarriere
  • musikklærerne Mari Ystanes Fjeldstad og Christine Aanerud på fiolin
  • et sammensatt ensemble med utgangspunkt i strykeorkesteret, men der alle som ville, kunne delta
  • Englekoret fra Haugerud skole
  • Ida Hauknes og Håkon Endal med sang og piano
  • konsertpianist Iskra Mantcheva
  • ensemblet Charlie's Vocal Combo
  • kirkekoret Alna Vocalis
  • Ida Hauknes med sang og Håkon Endal på piano, begge akkompagnert av flere andre
  • dansegruppe fra Haugerud skole
  • og til slutt, som sagt, et fellesinnslag med mange deltakere.

En rekke av innslagene ble ellers akkompagnert av Daina Molvika på piano og Nerina Weiss på cello.

Nedenfor er altså bilder fra konserten, de fleste tatt av Dag Endal, og noen av Vidar Horsfjord. Her er det dessuten lenker til noen korte videosnutter, bare som smakebiter fra konserten: