Langfredag

Langfredag 19. april 2019 kl. 18.00 fremføres Via Crucis av Franz Liszt i Østre Aker kirke. Dette er meditasjoner over de 14 korsveistasjonene som Jesus ifølge tradisjonen passerte på vei til Golgata. Vel møtt!

Langfredag

Tekstene er oversatt til norsk av Hans Arne Akerø, Groruddalen prosjektkor synger under ledelse av vår kantor Ieva Berzina og Terje Winge sitter ved orgelet. Solister er Roar Berg, baryton, og Kristian Anderssen, bass.

Klikk her og se plakaten for arrangementet.

Gratis adgang og kollekt ved utgangen.

Vi benytter samtidig anledningen til å minne om kommende konserter i menigheten:

Søndag 28. april kl. 19 gjester to unge og lovende pianister Haugerud kirke med sitt nye Bechstein-flygel. Oda Voltersvik og Giulio Potenza spiller firhendig klavermusikk av Arensky, Smetana, Rachmaninov og Dvorak.

Billetter selges ved inngangen ( 150 / 100 / barn, ungdom og studenter gratis).

Søndag 12. mai kl. 19 inviterer vi til stor konsert i Østre Aker kirke med Sigvart Dagsland og band samt Groruddalen prosjektkor under ledelse av Roar Berg.

Billettsalget er i gang på www.ticketmaster.no , så her gjelder det å være rask.

Forresten ligger våre billettpriser godt under de kommersielle aktørers priser.