Sponsorløp og sommeravslutning på SAMMEN 4.juni

4.juni var det semesterets siste SAMMEN med sommeravslutning og sponsorløp til inntekt for Himalpartner!

Sponsorløp og sommeravslutning på SAMMEN 4.juni

Globalløpet samlet inn: 14612 kroner til Himalpartner!

Sammen med 5200 kroner innsamlet i offer på gudstjeneste i Haugerud kirke søndag 2.juni, sender menigheten totalt 19812 kroner til Himalpartner!

Her kan du lese om misjonsprosjektet vårt, og om sponsorløp:

Kan mange små skritt bli 8849 kr. til barn i Nepal?

Tradisjonen tro arrangerer vi Sponsorløp på sommeravslutningen på SAMMEN! På Globalløp løper/krabber/går vi til inntekt for HimalPartner. Klarer vi å gå/krabbe/løpe inn minst 8849 kroner for barn i Nepal?? Kan du gjette hvorfor tallet er 8849? Så høyt er verdens høyeste fjell, Mount Everest, i Himalaya! Rekorden vår er 12 380 kr – klarer vi å slå den?!?

Hva er sponsorløp?

Sponsorløp er å be noen du kjenner – familie, venner, naboer, faddere – om å støtte en innsamling. Hvor mye penger som kommer inn, avhenger av vår felles innsats! Sponsorene kan velge mellom å sponse en sum per runde løper, eller støtte med en fast sum. Etter løpet gir du beskjed til sponsorene dine om hvor mange runder du løp, og så vippser de pengene til 585564 (Haugerud kirke – SAMMEN). Pengene overføres deretter fra menigheten til HimalPartner.

Løypa:

Barnehagebarn løper rundt tunet foran kirka.

Skolebarn løper rundt hele kirka.

PS: det er lov for de aller minste å få hjelp av en voksen til å komme seg rundt!

Når? Tirsdag 4. juni!

Salg av grillmat (20 per barn, 40 per voksen, makspris 100 per familie) mellom kl. 16.45 og 17:15, barna registreres med løpsnummer, og så begynner løpet! Vi løper i ca 15 minutter. Etterpå går vi inn i kirkerommet og synger avslutningssangen vår,  før alle barna får diplom, saft og is!

Ta med utfylt sponsorskjema, eller fyll ut når dere kommer!

De som vil ha informasjonen om Sponsorløpet på nett, kan finne arrangementet «Løp for Nepal!» av Østre Aker og Haugerud menighet på facebook: https://www.facebook.com/events/962695769198381/