Ønsker du å bidra til nedbetalingen av flygelet i Ris kirke?

I juni 2022 fikk Ris kirke nytt konsertflygel, et helt unikt Steinway D-model. Dette flygelet er helt enestående i klangen og passer perfekt i Ris kirkes fantastiske akustikk. Flygelet er opprinnelig over 100 år, men ble fullrestaurert hos Steinway-fabrikken på oppdrag fra Steinway Norge. Kvaliteten er derfor helt på topp, mens klangen er ytterst delikat og passer mye bedre i Ris kirke enn et nytt Steinway av tilsvarende størrelse ville gjort. Disse instrumentene er bygget for store konsertsaler for fremføring av klaverkonserter med symfoniorkester.

Ønsker du å bidra til nedbetalingen av flygelet i Ris kirke?

Ved testing av flygelet ble organist Terje Baugerød fullstendig bergtatt, og menighetsrådet bestemte seg for å slå til raskt på denne unike muligheten. En stor del av kjøpesummen er nedbetalt ved hjelp av generøse og flotte gaver, men vi er ikke helt i mål ennå. I skrivende stund gjenstår det ca kr 300 000. Vi ønsker oss derfor fortsatt bidrag til finansieringen.

Ta gjerne kontakt med kantor Terje Baugerød eller daglig leder Line Andreassen på menighetskontoret dersom du ønsker å bidra. Fremover blir det også flere konserter hvor billettprisen på kr. 150,- går uavkortet til finansieringen av flygelet.

Eventuelle gaver til nedbetaling av flygelet kan innbetales til konto nummer 1503 04 27081 eller Vipps nummer 10182. Merk gavene med "Gave til flygelet i Ris kirke".

Kontaktinformasjon for Ris menighet

Ris kirke ligger i Risbakken 1, med Ris menighetshus rett ved siden av. Holmenkollen kapell er lokalisert i Holmenkollveien 142.
Kontoradresse:
Ris menighet
Risbakken 1

Besøks- og telefontid:
Man-fre kl. 10-14
Kontakt oss:

E-post: post.ris.oslo@kirken.no
EHF-faktura:
Org.nummer: 976 987 144
Vil du gi en gave til menigheten?
Bankontonr: 1503 04 27081
VIPPS: 10182 - merk med "gave"