Lederkurs i Røa og Sørkedalen menigheter

Lederkurs i Røa og Sørkedalen menigheter

Hva er lederkurs?

På lederkurset får du som har blitt konfirmert mulighet til å bli en del av et ungdomsmiljø videre i kirken. Du får teori og praksis om det å være leder og å jobbe med mennesker, og du får lære nye ferdigheter som vi håper er relevante for deg videre. Du får være med på ulike aktiviteter knyttet til kirken, og du vil også kunne være med å påvirke litt hva ungdomsarbeidet i menigheten skal inneholde.

Ledertrening består av 5 samlinger i Røa kirke og minst én av tre helger med praksis; Lys Våken, Tårnagenthelg og/eller konfirmantleir. I tillegg blir det mulig å være med å arrangere Kafé A (kirkens ungdomsklubb) for konfirmantene.

Hva inneholder lederkurs?

Det å bli en god leder handler både om å bli kjent med og seg selv, og å få erfaring med å møte mennesker og organisere. Gjennom undervisning og praksis om ulike temaer vil du få muligheten til å reflektere, snakke sammen om og prøve ut ulike oppgaver.

Du vil blant annet få erfaring fra å planlegge og gjennomføre arrangementer, få øve på å formidle kunnskap du allerede har og bli bedre kjent med kristen tro. Lederkurset er en sjanse til å utfordre seg selv, samtidig som vi har mye moro, og du kan få nye venner!

Samlinger og praksishelger

Første samling: tirsdag 17. november kl. 18.00 – 19.30

Lys våken: 28. – 29. november

Tårnagenthelg: 30. – 31. januar

Konfirmantleir: 19. – 25. februar

På første samling finner vi sammen ut hvilken dag det passer best å ha samlinger og avtaler datoer for de siste fire samlingene.

Pris

Pris for deltakelse på kurset er 500 kr. Deltakelse på leir og andre aktiviteter dekkes av menigheten.

Er du usikker på om dette er noe for deg? Test det ut! Kursavgiften betales innen andre samling slik at det er mulig å komme på første samling og se om man har lyst til å bli med videre.

Frist for påmelding er søndag 8. november.

Meld deg på via https://minkirkeside.no/Oslo

• Logg inn på minkirkeside via linken over
    • Gå inn på mine aktiviteter – vis alle aktiviteter
    • Velg Røa som kirke