Nabolagsmiddag i Iladalen

Onsdag 31. januar kl. 17 i menighetsalen i Ila kirke. Dørene åpner kl. 16. For alle Iladøler og andre som vil bli kjent med naboen og spise middag sammen. Gratis. Et samarbeid mellom Iladalens venner, ´Kafé Svingen, velforeningene, Sagene og Iladalen menighet. Les mer om våre tanker om nabolagsmiddagen.

BEBOERMIDDAG I ILADALEN 31.01.2018

Hvorfor beboermiddag?

• Ønsker å skape et fellesskap, bygge et lokalmiljø for alle i Iladalen
  • Et lokalmiljø som er et sosialt og hyggelig, og dermed forebygge ensomhet og isolasjon for de som lever i enslige husholdninger
  • Et lokalmiljø som kan bistå hverandre med tjenester. Noen av de som bor her er delvis eller helt uten arbeid, men virker på mange måter og kan bidra med sine kunnskaper og ferdigheter på ulike måter. Ønsket er å skape et fellesskap hvor vi vet om hverandre og hva vi kan bidra med, og gjøre dette kjent for hverandre.

Det er ikke tenkt at kirken hverken kan eller skal romme alt det som vi ønsker skal vokse ut av dette. Men kanskje kan beboermiddagene være en slags ramme, der mange møtes og så vil de andre tingene som vokser frem skje etter hvert som man blir kjent, og skje på ulike arenaer, men at middagene er et felles møtested?