Lysvesper 21 april kl. 19 i Sagene kirke

Biskop emeritus Gunnar Stålsett skal holde en betraktning. Musikere denne gang er Tord Gustavsen på flygel og Per Willy Aaserud på trompet. Denne gang kan vi også glede oss til å oppleve danseren Hilde Olsson. Det er første gang vi har denne kunstarten med i Lysvesperen.

Lysvesper 21 april kl. 19 i Sagene kirke

Jazzpianist Tord Gustavsen er musikalsk ansvarlig for lysvesperne. Han er sterkt engasjert i disse meditative vesperne, og tar seg tid til det imellom stadige internasjonale oppdrag. Per Willy Aaserud er kjent for sitt myke trompetspill. Han har samarbeidet med bl.a. Silje Nergaard, D'Sound, Niko Valkeapää, Gisle Børge Styve, Unni Wilhelmsen og Mari Boine. Aaserud har medvirket på mer enn 70 CD-innspillinger.

Lysvesperne i Sagene kirke er en vakker forening av moderne jazz og den eldgamle tidebønnen vesper. Dette er en time hvor sjelen kan falle til ro. Jon Andreas Hasle leder den keltisk-inspirerte liturgien. Det er fri adgang.

.