Vår 2024: en kirke på vandring

Etter en innholdsrik vår tar Trefoldighetskirken sommerpause i juli. Takk for følget, og velkommen til spennende høstprogram etter sommeren. Første gudstjeneste blir fredsgudstjeneste i Margaretakyrkan på Hiroshimadagen 6. august kl 18.

Vår 2024: en kirke på vandring

Midtveis i vårsemesteret 2024 kom den gledelige nyheten om at etterlengtet renoveringsarbeid i Trefoldighetskirkens vil skje i perioden 2024-25. Hverdagen i Trefoldighetskirken har derfor denne våren foregått på bortebane - i andre kirker og på andre arenaer. Tilpasningsdyktig menighet, gode samarbeidspartnere og kreative frivillige og ansatte har et innholdsrikt semester å se tilbake på. Foruten jevnlige kveldsmesser i Oslo domkirke og grupper og fellesskap, har vi bl.a. disse høydepunktene å se tilbake på våren 2024:

• Korsvandring i Oslos gater, med Kirkens bymisjon
  • Tverreligiøs pilegrimsvandring "Nasjonens sår" til Utøya, med Areopagos
  • Markering av 1 år siden Sannhets- og forsoningskommisjonens rapport
  • Engasjement for etiopiske flyktninger, med Yemanenettverket
  • Verdens flyktningedag - messe, fotoustilling med Knut Bry og markering
  • Sommertur til feriekolonien på Filtvet, utegudstjeneste med Trefoldighet jentekor
  • Fredserklæring undertegnet av muslimske, jødiske og kristne ledere i Oslo rådhus
  • Sommerfest med bakgårds-opera og slampoesi i Frimannsgate
  • Økumenisk pride-messe på dagen for terroen 25. juni, med Siri Sunde, Eva Brunne, Skeivt kristent nettverk og de nordiske kirkene
  • Evensong med St.Edmunds og Choral Scholars fra St.Martin-in-the-fields i Oslo domkirke

(Foto: Anne-Lise Patt, Valborg Orset Stene, Pål Kristian Balstad, Marius Skjølaas og Eivind Oftebro)

Stengt kirke gjør planleggingsarbeid noe mer uforutsigbart. Følg med på nettside og facebook, hvor høstens program vil publiseres etter hvert som det er klart - mye bra i vente!