Marit Lund Bjørnsen leder Glogerfestspillene

Marit Lund Bjørnsen er ansatt i fast stilling som daglig leder for Glogerfestspillene. Hun har erfaring fra konsert- og kulturproduksjon, prosjektledelse, administrasjon og som utøvende musiker.

Marit Lund Bjørnsen leder Glogerfestspillene

- Marit kan dokumentere god gjennomføringsevne og har gode resultat å vise til som vikar for leder av festspillene i 2022 og engasjementet som leder for jubileumsfestspillene 2024, sier menighetsrådsleder Kjell G. Staalesen. Glogerfestspillene er i dag en del av menighetsrådets virksomhet og drives som en integrert del av det kirkemusikalske arbeidet, men med et eget styre som har hovedansvaret for driften av festspillene.

Lagspiller

- Vi er veldig glade for å ha ansatt Marit i en fast stilling, sier daglig leder for Kongsberg og Jondalen sogn, Ingvild Støa Skrede. Marit kjenner både festspill-organisasjonen, det frivillige korpset og staben ved kirkekontoret godt. Hun er en lagspiller, god på å bygge relasjoner og en løsningsorientert og strukturert leder.

- Jeg har blitt kjent med Marit gjennom den tiden hun har vikariert her, og hun har stor arbeidskapasitet og mye kompetanse. Det er fint å samarbeide med Marit og vi får en flott leder for Glogerfestspillene! sier Amund Tinderholt som har vært frivillig siden festspillene startet.

Kirketorget og Steinhuset

Glogerfestspillene er lokalisert på Kirketorget 2 sammen med de ansatte på kirkekontoret i Kongsberg, og Marit har også kontor i kulturfellesskapet på Steinhuset som en del av samarbeidet med andre lokale kulturaktører, bl.a. Kongsberg Jazzfestival, Energimølla og Kongsberg kino.