Ungdomsarbeider

I kirkene i Kongsberg er det behov for ungdomsarbeidere som kan være tilkallingsvikarer for våre kirketjenere til arbeid ved kirkelige handlinger. Arbeidet er primært knyttet til vielser og gudstjenester i helger og høytider, med et praktisk ansvar ved disse aktivitetene. Det kan også være behov for bistand ved konserter eller andre aktiviteter i kirkene.

Ungdomsarbeider

Kongsberg kirkelige fellesråd søker deg som er interessert i en ekstrajobb, som liker praktiske oppgaver og kan tenke deg å bidra i kirkene våre i Kongsberg (Kongsberg, Jondalen, Hedenstad, Efteløt, Komnes og Tuft). Det kan være snakk om én eller flere helger i måneden. Arbeidet er timelønnet etter oppsatt plan. Siden en del av arbeidstiden er knyttet opp mot kvelder og helger, passer det godt å kombinere med skole eller andre engasjement.

Arbeidsoppgaver

• Klargjøring, praktisk tilrettelegging og ryddig i forbindelse med gudstjenester og kirkelige handlinger
  • Praktiske oppgaver i tilknytning til konserter og andre arrangementer i kirkene
  • Brannvernansvar under arrangementene
  • Medhjelper under arrangement for barn- og unge på forespørsel.

Kvalifikasjoner

• Praktiske ferdigheter
  • Blikk for oppgaver: kunne både oppdage og utføre praktiske oppgaver
  • Gode kommunikasjonsevner i møte med medarbeidere, frivillige og deltakere
  • Kjennskap til- eller vilje til å lære bruk av tekniske systemer som styring av lys, lyd og bilde.
  • Søkere må være fylt 16 år
  • Søkere må være medlem av Den norske kirke.

Personlige egenskaper

• Serviceinnstilt
  • God ordenssans
  • Fleksibilitet
  • Evne til selvstendig arbeid og til å samarbeide med andre
  • Det er krav om politiattest ved ansettelse
  • Personlig egnethet og motivasjon for stillingen og oppgavene vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

• Varierte arbeidsoppgaver
  • Mulighet til å bidra ved viktige begivenheter i menneskers liv
  • Timelønn i henhold til tariffavtalen for kirkelig sektor (Hovedorganisasjonen KA)
  • Det vil bli gitt god opplæring og mulighet for overlapping med kirketjener/ungdomsarbeidere.

Søknadsfrist 15. august 2024. Skriv i søknaden om det er spesifikke kirker du kan tenke deg arbeid i. Søknad med CV sendes til kirketorget@kongsberg.kommune.no

Opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til leder for kirker/bygg/FDV, Arild Berg eller ass.kirkeverge Jorunn Lyng Haugseth.

Kontaktinformasjon for Kirken i Kongsberg og Sandsvær

Kirketorget 2
3616 Kongsberg

kirketorget@kongsberg.kommune.no