Se bilder fra jubileet

2. oktober kunne Kveldebygda endelig feire kirken sin som har rundet 150 år.

Et prosjekt-barnekor sang sangen "Kjempefest".

Etter flere utsettelser pga. pandemien ble 150-årsjubileet markert med storslått jubileumsgudstjeneste og påfølgende fest. Med prost og tre prester, mannskor, barnekor, nytt piano, ny lysbåt, frivillighet og fullsatt kirke var det duket for en skikkelig feiring.

Det var bredde, tilknytning og lokal forankring i alt som ble sagt og gjort. Både barn og voksne satte preg på gudstjenesten. Festen etterpå ble holdt på Kvelde bedehus og var av samme kaliber med servering av varmmat og festkaker.

Barna kunne prøve lykken i fiskedammen og fisket opp den ene godteposen etter den andre. Taler kom som perler på en snor og inneholdt historiske tilbakeblikk og fremtidsrettehet. Kvelde menighet ønsker at alle skal ha en plass i kirken og i fellesskapet. Jubileet viste virkelig at vi fikk det til.

I bildeserien under ser du glimt fra gudstjenesten.

Kontaktinformasjon for Larvik kirkelige fellesråd

Postadresse: