Evangeliet etter Jesus, Himmelens Dronning - Teater Innlandet - Sand kirke 8.september

Vi får besøk av teater innlandet i Sand kirke torsdag 8.september kl.19:00 . Se link for kjøp av biletter lenger ned:

av Jo Clifford

De bibelske fortellingene er blant de eldste og sterkeste vi har. Men i dette evangeliet er Jesus trans.

Evangeliet etter Jesus, Himmelens Dronning er et revolusjonerende, skeivt ritual – en sterk, poetisk og tankevekkende teateropplevelse som utfordrer faste forestillinger om kjønn, identitet og tro.

Teater Innlandet er stolt av å markere Skeivt kulturår 2022 med norgespremiere på denne banebrytende teaterprekenen med Norges egen transpionér Esben Esther Pirelli Benestad som Jesus, i Terje Strømdahls regi, med nykomponert musikk av Ingrid Frivold.

Velkommen til en litt annerledes «gudstjeneste» som åpner det radikale, kristne kjærlighetsbudskapet til å gjelde alle som historisk har vært utestengt og ekskludert på grunnlag av kjønn, legning eller identitet, men også spør hvor åpne og inkluderende vi er som samfunn.

VARIGHET: Ca. 60 minutter

PRIS: 150,-