Frivillig arbeid

Ønsker du å bli frivillig i vår menighet? En meningsfylt oppgave og lettere å bli kjent? Ønsker du å bidra innenfor noe som interesserer deg?

Frivillig arbeid

Rennebu menigheter har ulike oppgaver som frivillige kan hjelpe til med. Noen oppgaver krever ikke så stor innsats, andre krever mer. Nedenfor er det en liste som viser noe av det du kan melde deg til. For spørsmål eller påmelding, ring menighetskontoret på tlf: 72 40 23 50.

Kirkekaffe: bake kake eller boller, koke kaffe/te, blande ut saft, servere
Når: Det er kirkekaffe i forbindelse med familiegudstjenester, Lys våken, Tårnagenthelg bl.a.

Medhjelper under Lys våken og Tårnagenthelg: Trenger ungdom eller voksne til å være medledere eller praktisk ansvarlige under disse to helgene. Kan være å hjelpe til under aktivitetene, være nattevakt eller lage i stand mat.

Konfirmantåret: Det trengs frivillige medledere til både pilegrimsvandring i månedskiftet august/september hvert år og til konfirmantleiren i november. Da er man leder og har ansvar for gruppeaktiviteter.

Kirkegårdsdugnad hver vår: Kirkegårdene trenger "vårpuss" etter vinteren og i april/mai er det frivillige som bidrar til at oppryddinga går lettere og kirkegårdene blir presentable. Menighetsrådene sørger for kaffebrød og drikke.

Utvalg: Trosopplæringsutvalg, Diakoniutvalg og Gudstjenesteutvalg. Disse utvalgene har egne mandat og oppgaver på vegne av menighetsrådene. De møtes mellom 6-8 ganger hvert år og fordeler arrangement, vurderer planer og lager planer etter budsjett.

Det er nok enda flere områder som trenger frivillige i løpet av et år, men noe står i alle fall her.
Du som frivillig kan melde oss hva du kan ønske å gå inn i. Ei kake som blir bakt eller en stemme i et utvalg teller for oss og gir godt grunnlag for gode, aktive menigheter!

Kontaktinformasjon for Rennebu kirkelige fellesråd

Rennebu kirkelige fellesråd