Drop in-dåp på Lademoen og Byåsen 22. oktober

I Lademoen kirke gjentas suksessen "drop in-dåp". Men det er ikke bare i Østbyen du kan døpe deg på spontant vis. Det kan du også i Byåsen kirke samme dag under "dåpsfest".

Det var fullt sist gang Lademoen kirke arrangerte Drop in-dåp i mai. Nå gjentas suksessen. Foto: Lena Knutli

Vi ønsker at alle som vil skal kunne bli døpt uten at det koster noe som helst. Alt er gratis!

Det kan være mange grunner til at man ikke valgte å la sitt barn døpe eller latt seg selv døpe. For de som kjenner at dette skulle de ha gjort noe med, tilbys det nå dåp for barn i alle aldre, ungdom og voksne, både i Lademoen kirke og Byåsen kirke.

Lademoen kirke- lørdag 22. oktober kl 12-14

Som den første menighet i Norge inviterte Lademoen kirke til drop in-dåp våren 2015. Det ble en fin og svært populær opplevelse for alle som ble døpt denne dagen. Nå inviteres det igjen til åpen kirke og dåp.

• Ingen aldersgrense, alle er velkommen enten du er tre måneder eller 70 år!
  • Tilbudet er gratis

Du blir tatt imot i kirken og får snakke med menighetsforvalter.Ta gjerne med fødselsattest eller personnummer. Husk også at du må ordne med faddere! Deretter blir det en enkel dåpssamtale med en av prestene.
Dåpen skjer i et vakkert pyntet dåpskapell. Etter dåpen blir det anledning til å drikke kaffe og spise «dåpskake» i kirken.

Mer info og påmelding for Lademoen finner du her

Byåsen kirke - Lørdag 22. oktober kl. 11.00

Byåsen kirke inviterer til dåpsgudstjeneste og dåpsfest for barn, ungdom og voksne.

• Ingen aldersgrense
  • Tilbudet er gratis
  • Mye fin musikk, og etterpå arrangeres dåpsfest i salen vegg i vegg med kirka.
  • Vi ordner med mat, pynter til fest og inviterer deg, familie og venner.
  • Det er frivillig om man vil delta på festen.
  • Dåpskjole til utlån

Mer info og påmelding for Byåsen finner du her:

Velkommen!