Tro og tid på Olavsfestdagene

Årets Olavsfestdager får følge av Kirke2015. I samspill med de veletablerte festdagene inviterer Kirke2015 til seminarrekken "Tro og tid".

Tidligere plakat for Olavsfestdagene

Hvert år rundt Olsok fyller Olavsfestdagene Trondheim med fest og folkeliv for barn og voksne. Det blir som vanlig konserter, foredrag, pilegrimsvandring, gudstjenester og andre arrangementer – opplevelser som berører. Olavsfestdagene foregår 28. juli - 2. august.

Samtidig - og også i Trondheim - går i år nyskapningen Kirke2015 av stabelen. Preses i Bispemøtet, Kirkerådet og Nidaros bispedømmeråd er arrangører av Kirke2015. Kirke2015 inviterer blant annet til seminarrekken Tro og tid under Olavsfestdagene 2015:

• Torsdag 30. juli JORD og TID, ved Paul Erik Wirgenes, avdelingsdirektør i Kirkerådet og leder for Skaperverk og bærekraft.
  • Fredag 31. juli KROPP og TID, ved Sunniva Gylver, stipendiat ved Menighetsfakultetet, prest og aerobic-instruktør.
  • Lørdag 1. august ÅND og TID, ved Henrik Syse, filosof og fredsforsker.

Fullstendig program for Olavsfestdagene.