Luke 13: Gud elsker å høre fra oss

Vær modige og sterke, alle dere som venter på Herren!

Luke 13: Gud elsker å høre fra oss

Erkebiskop Dr. Musa Panti FilibusPå vegne av Det lutherske verdensforbund hilser jeg dere på Salme 31,25 som oppfordrer oss "Vær modige og sterke, alle dere som venter på Herren!"

Vi blir oppfordret til å bevare håpet midt i alle de utfordringene vi møter. Noen ganger fristes vi til å lure på hvor Guds hjelpende hånd er blitt av, for eksempel når det gjelder situasjonen i Nigeria. Her opplever vi økende religiøs intoleranse, vold og lidelse. Men det er altså nettopp i situasjoner som driver oss til fortvilelse, at salmisten forsikrer oss om at Gud går sammen med oss.

Det som gir meg håp er å vite at jeg, - til tross for min frykt, - fortsatt kan reise meg og be og vite at Gud elsker å høre fra oss.

Uansett hvilken situasjon vi er i kan vi være ved godt mot og få styrke i hjertet. Gud hører.

Med ønske om rike velsignelser i denne adventstiden.

Erkebiskop Dr. Musa Panti Filibus, Lutheran Church of Christ i Nigeria og president i Det lutherske verdensforbund.